Kroužky 2020/2021
Kroužky na I. pololetí:
Keramika
- MŠ, pí uč Moskaljuková
- pondělí
-
- 12:45 – 13:30 hod.
- 13:30 – 14:15 hod.
- 14:15 – 15:00 hod.
Angličtina
- lektorka pí Vlasáková
- úterý
- 12:30 – 13:00 hod.
- 13:00 – 13:30 hod.
Fotbal
- trenéři TJ Háje
- úterý
- pouze venku, za příznivého počasí
-
- 14:15 – 15:00 hod.
Tanečky
- MŠ, pí uč. Součková
- čtvrtek
-
- 12:45 – 13:15 hod.,
- 13:15 – 13:45 hod.
Plavání
- plavecký bazén, Praha 4, Mírového Hnutí
- pondělí
-
- 9:20 – 10:00 hod.
- (odchod 8:30 hod.)
Kroužky na celý školní rok:
PŘEDŠKOLNÍ PŘÍPRAVA – Hláskář – Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina (celkem 33 lekcí)
- MŠ, pí uč. Jakubcová
- středa
-
- 12:45 – 13:20 hod.
- 13:20 – 13:55 hod.
PŘEDŠKOLNÍ PŘÍPRAVA – Maxík
- MŠ pí uč. Urbanová
- pátek
-
- 12:45 – 13:15 hod.
- 13:15 – 13:45 hod.
HLÁSKAŘ – TRÉNINK JAZYKOVÝCH SCHOPNOSTÍ PODLE D. B. ELKONINA
- stimulačně intervenční program pro děti předškolního věku
pracuje se s malou skupinou dětí – maximální počet dětí ve skupině je 6
Jedná se o speciální trénink jazykových schopností, která u dětí předškolního věku trénuje schopnosti, které jsou zcela nezbytné a klíčové pro správný nácvik čtení a psaní.
Pro koho je trénink fonematického uvědomování (Elkoninův trénink) určen:
- pro všechny děti v předškolním věku před vstupem do ZŠ jako stimulační program
- pro děti s odkladem školní docházky
- pro děti s těžkostmi ve vývoji řeči
- pro děti jejichž rodiče jsou dyslektici
- pro děti s vývojovými poruchami
- pro děti z cizojazyčného prostředí (posílení jazykového citu v jazyce, ve kterém bude dítě vzděláváno)
Ve světě je tato metoda v předškolním vzdělávání běžně užívána. Jedná se o jednu z forem rozvoje jazykových schopností u dětí předškolního věku. Metoda, kterou lze předcházet možnému rozvoji poruch učení u dětí školního věku, která vede k rozvoji předčtenářských dovedností. Když si dítě uvědomuje jednotlivé hlásky, mnohem lépe se mu skládají slova a tím se mu daří číst a psát. Působí jako prevence školních neúspěchů ve čtení a psaní.
Celá metodika je zpracovaná přitažlivou formou příběhu, děti poznávají Krajinu slov a hlásek a seznamují se s jejími obyvateli. Například Mistr Délka prodlužuje hlásky ve slovech, Mistr Slabika dělí slova na slabiky atd.
Trénink fonematického uvědomování má čtyři etapy, rozpracované do 32 lekcí:
- Představa o slově, slabičná analýza slov (4 lekce)
- Hlásková analýza slov (12 lekcí)
- Samohlásky a souhlásky, krátké a dlouhé samohlásky (10 lekcí)
- Měkké a tvrdé souhlásky (6 lekcí)
MAXÍK
- stimulační program pro předškolní děti
pracuje se s malou skupinou dětí – maximální počet dětí ve skupině je 6
Cílem těchto stimulačních cvičení není redukce projevů, ale změna podmínek, za kterých může dítě podávat lepší výkon.
Celý program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická a percepční.
Obsahem kurzu je:
- Nácvik nových pohybových stereotypů – stabilní postoj – zvládnutí rovnováhy, správné sezení, správné a zdravé dýchání, úchop psacího náčiní – fix, pastelka, tužka, pero
- Rozvoj komunikačních dovedností – všeobecný rozvoj pojmového myšlení a řeči – správné výslovnosti a tvoření vět, porozumění obsahu slyšeného – co, kdy, kde, jak…má dítě udělat, všeobecné informace o sobě, rodině, zájmech (téma úvodního rozhovoru).
- Rozvoj dílčí funkcí (zraková oblast, sluchová oblast, prostorová orientace, oblast intermodality a seriality)
- Grafomotorické dovednosti – správný úchop psacího náčiní, správné sezení, kvalitní pohyblivost všech kloubů, které jsou potřebné k nácviku psaní.
- Koncentrace pozornosti – je zaměření, udržení a usměrnění pozornosti a soustředění se na zadaný úkol. Poruchy vznikají na neurologickém podkladě a projevují se jako impulsivita, překotnost, snadná odklonitelnost pozornosti, těkání od jedné myšlenky nebo zájmu k druhému.
LOGOPEDIE
* Do MŠ dochází každé druhé pondělí od 8:00 do 10:00 Mgr. Papežová (272 941 455)