Kroužky

Kroužky 2020/2021

Kroužky na I. pololetí:

Keramika

  • MŠ, pí uč Moskaljuková
  • pondělí
    • 12:45 – 13:30 hod.
    • 13:30 – 14:15 hod.
    • 14:15 – 15:00 hod.

Angličtina

  • lektorka pí Vlasáková
  • úterý
    • 12:30 – 13:00 hod.
    • 13:00 – 13:30 hod.

Fotbal

  • trenéři TJ Háje
  • úterý
  • pouze venku, za příznivého počasí
    • 14:15 – 15:00 hod.

Tanečky

  • MŠ, pí uč. Součková
  • čtvrtek
    • 12:45 – 13:15 hod.,
    • 13:15 – 13:45 hod.

Plavání

  • plavecký bazén, Praha 4, Mírového Hnutí
  • pondělí
    • 9:20 – 10:00 hod.
    • (odchod 8:30 hod.)

 

Kroužky na celý školní rok:

PŘEDŠKOLNÍ PŘÍPRAVA – Hláskář – Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina (celkem 33 lekcí)

  • MŠ, pí uč. Jakubcová
  • středa
    • 12:45 – 13:20 hod.
    • 13:20 – 13:55 hod.

 

PŘEDŠKOLNÍ PŘÍPRAVA – Maxík

  • MŠ pí uč. Urbanová
  • pátek
    • 12:45 – 13:15 hod.
    • 13:15 – 13:45 hod.

 

 

HLÁSKAŘ – TRÉNINK JAZYKOVÝCH SCHOPNOSTÍ PODLE D. B. ELKONINA

  • stimulačně intervenční program pro děti předškolního věku

pracuje se s malou skupinou dětí – maximální počet dětí ve skupině je 6

Jedná se o speciální trénink jazykových schopností, která u dětí předškolního věku trénuje schopnosti, které jsou zcela nezbytné a klíčové pro správný nácvik čtení a psaní.

Pro koho je trénink fonematického uvědomování (Elkoninův trénink) určen:

  • pro všechny děti v předškolním věku před vstupem do ZŠ jako stimulační program
  • pro děti s odkladem školní docházky
  • pro děti s těžkostmi ve vývoji řeči
  • pro děti jejichž rodiče jsou dyslektici
  • pro děti s vývojovými poruchami
  • pro děti z cizojazyčného prostředí (posílení jazykového citu v jazyce, ve kterém bude dítě vzděláváno)

Ve světě je tato metoda v předškolním vzdělávání běžně užívána. Jedná se o jednu z forem rozvoje jazykových schopností u dětí předškolního věku. Metoda, kterou lze předcházet možnému rozvoji poruch učení u dětí školního věku, která vede k rozvoji předčtenářských dovedností. Když si dítě uvědomuje jednotlivé hlásky, mnohem lépe se mu skládají slova a tím se mu daří číst a psát. Působí jako prevence školních neúspěchů ve čtení a psaní.

Celá metodika je zpracovaná přitažlivou formou příběhu, děti poznávají Krajinu slov a hlásek a seznamují se s jejími obyvateli. Například Mistr Délka prodlužuje hlásky ve slovech, Mistr Slabika dělí slova na slabiky atd.

Trénink fonematického uvědomování má čtyři etapy, rozpracované do 32 lekcí:

  1. Představa o slově, slabičná analýza slov (4 lekce)
  2. Hlásková analýza slov (12 lekcí)
  3. Samohlásky a souhlásky, krátké a dlouhé samohlásky (10 lekcí)
  4. Měkké a tvrdé souhlásky (6 lekcí)

http://www.elkonin.cz/

 

MAXÍK

  • stimulační program pro předškolní děti

pracuje se s malou skupinou dětí – maximální počet dětí ve skupině je 6

Cílem těchto stimulačních cvičení není redukce projevů, ale změna podmínek, za kterých může dítě podávat lepší výkon.

Celý program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická a percepční.

Obsahem kurzu je:

  1. Nácvik nových pohybových stereotypů – stabilní postoj – zvládnutí rovnováhy, správné sezení, správné a zdravé dýchání, úchop psacího náčiní – fix, pastelka, tužka, pero

 

  1. Rozvoj komunikačních dovedností – všeobecný rozvoj pojmového myšlení a řeči – správné výslovnosti a tvoření vět, porozumění obsahu slyšeného – co, kdy, kde, jak…má dítě udělat, všeobecné informace o sobě, rodině, zájmech (téma úvodního rozhovoru).

 

  1. Rozvoj dílčí funkcí (zraková oblast, sluchová oblast, prostorová orientace, oblast intermodality a seriality)

 

  1. Grafomotorické dovednosti – správný úchop psacího náčiní, správné sezení, kvalitní pohyblivost všech kloubů, které jsou potřebné k nácviku psaní.

 

  1. Koncentrace pozornosti – je zaměření, udržení a usměrnění pozornosti a soustředění se na zadaný úkol. Poruchy vznikají na neurologickém podkladě a projevují se jako impulsivita, překotnost, snadná odklonitelnost pozornosti, těkání od jedné myšlenky nebo zájmu k druhému.

 

LOGOPEDIE

* Do MŠ dochází každé druhé pondělí od 8:00 do 10:00 Mgr. Papežová  (272 941 455)